Hvorfor liker Nintendo å replikere klassiske konsoller og spille sentimentale kort

Jan 11, 2024

Den kjente japanske spillprodusenten Nintendo har etterlatt mange spillere med inntrykk av ulike spillkonsoller som ble lansert i de første årene. Imidlertid har Nintendo utrettelig replikert forskjellige klassiske konsoller mens de har gjennomgått transformasjon, og resultatene har vært veldig gode. Men hvorfor fortsetter Nintendo å gjøre dette gjentatte ganger?

 

Fra mini NES til SNES Classic, Nintendo pusser opp gamle konsoller og replikerer dem åpenlyst. Hvorfor? For fans som er interessert i klassiske spill på Nintendo NES, eller for å tilfredsstille spillere som aldri har spilt disse klassiske spillkonsollene? Selvfølgelig er det én grunn til dette. Forfatteren mener imidlertid at Nintendos begrunnelse for gjentatte ganger å renovere og replikere gamle konsoller ikke bare er å tiltrekke seg gamle spillere med nostalgi og gripe muligheten til å tjene penger, men også å kontinuerlig øke merkevareeksponeringen gjennom gamle konsoller, beholde gamle spillere og tiltrekke seg. nye spillere.
I dag har fenomenet med å ta ut gamle spill en stund og deretter selge dem på forskjellige spillplattformer blitt en vanlig foreteelse, og denne oppførselen blir ofte referert til som stir-fried rice av spillere, som selger følelser. Nintendos evne til å gjenskape konsollen anses selvfølgelig også som en kjent ferdighet, og produktene som replikeres hver gang er ikke vesentlig forskjellige i noen aspekter.

 

2


Det kan sies at de replikerte minikonsollene er like i noen aspekter, og sammenlignet med produktutviklingen på den tiden krever ikke replikeringen i seg selv mer innovasjon, så kostnaden er relativt lav. På grunn av produksjonskapasitetsbegrensninger har imidlertid de to første kopikonsollene enten blitt produsert i begrensede mengder eller har blitt avviklet. Selv om situasjonen med de kommende replika-konsollene er ukjent, er det svært mulig at det er mangel på tilbud. Tross alt har Nintendo avviklet produksjonen av mini røde og hvite konsoller for å produsere kopiversjonen SNES.


Men for Nintendo, som allerede har alvorlige forsyningsproblemer, hvorfor lansere en remastret versjon når nye konsoller er svært utsolgt? Forfatteren mener at utilstrekkelig forsyning har forårsaket betydelig skade for Nintendo, og å bruke følelser for å avlede og tiltrekke seg noen nye konsollspillere kan også være en viktig årsak til Nintendos kontinuerlige utgivelse av remastrede versjoner.
Bak opptrykket ligger den harde konkurransen i vertsmarkedet
Populariteten til Nintendo-konsoller er sann, og mangelen på tilbud er også sant. For ikke lenge siden ga Nintendo en offisiell uttalelse der de beklager mangelen på Switch og uttalte at de vil øke forsendelsene i juli og august, og utvide produksjonskapasiteten ytterligere høsten i år.
For Nintendo har faktisk både Amiibo, Nes Classic Mini, Pok é mon Go Plus og New Nintendo 3DS støtt på mangel på tilbud.
Å selge ut nye konsoller kan virke som en god ting på overflaten, noe som indikerer en høy etterspørsel i markedet. Men i det lange løp kan det skade Nintendos evne til å beholde spillere. Tross alt, hvis det er en alvorlig mangel på tilbud, kan potensielle Nintendo-spillere, i tillegg til lojale spillere, vurdere eller til og med kjøpe produkter fra konkurrenter. Å bruke en kopiversjon for å beholde og tiltrekke potensielle spillere som er interessert i Nintendo er en effektiv måte.
Og årsaken til dette er mer på grunn av den harde konkurransen i vertsmarkedet. I fjor, med suksessen til Pok é mon GO, ble Nintendos markedsverdi nesten doblet på den tiden; Med det blomstrende salget av den nye konsollen Switch i mars i år, nådde Nintendos aksjekurs nok en gang et nytt høydepunkt de siste årene, og overgikk en av sine største konkurrenter, Sony.


Men til tross for dette, på grunn av nedgangen til Wii U, overgikk Sony Nintendo og ble lederen av denne generasjonen konsoller. Selv om støtten til mobilspill og Switch-konsoller har gjort det mulig for Nintendo å overgå Sony igjen, er presset på Nintendo også betydelig på grunn av Sonys betydelige innflytelse på spillerne på dette stadiet. Så for å vinne tilbake gamle spillere er det å spille en bølge av nostalgiske kort en god strategi, og det kan også tiltrekke potensielle spillere som aldri har vært utsatt for røde og hvite maskiner og er supertalenterte.
I tillegg, fra årets Nintendo E3-lanseringsbegivenhet, kan det sees at Nintendo i økende grad er tilbøyelige til å skape et mer bærbart, underholdende og gruppekonkurransedyktig spilløkosystem, og hver mini-remake, som den nye konsollen Switch, har til en viss grad dette funksjon. Det kan sees at dette også stemmer overens med Nintendos fremtidige utviklingstrend.
Så bølgen etter bølgen av remastrede konsoller ser ut til å selge følelser for å tjene penger, men faktisk er de mer for å samarbeide med Nintendos fremtidige spillutviklingsstrategi, jobbe sammen med den nye konsollen Switch, gripe konsollmarkedet og bygge sammen Nintendos spilløkosystem.

Du kommer kanskje også til å like